پروتزسینه و نحوه نگهداری از آن
نوشته شده توسط : محسن آزادی

افرادی که از پروتز سینه استفاده می کنند خانم هایی هستند که یا دچار بیماری مثلا" سرطان سینه شده و جراحان به این نتیجه می رسند که عضو مربوطه را بردارند که در اصطلاح پزشکی آن را ماستکتومی میگویند ویا پروتز سینه را با هدف زیبایی استفاده می نمایند که در این حالت از پروتزهایی استفاده میشود داخل بدن توسط  جراحی قرار داده میشود و به آنها پروتزهای داخلی میگویند. این پروتزها توسط جراحان محترم عمومی و یا جراحان پلاستیک در زیر پوست در ناحیه سینه قرار داده می شود.

صرف نظر از اینکه پروتز سینه داخلی یا خارجی باشد، دارای سایزهای مختلفی است و از جنس سیلیکونی میباشد که از لحاظ  وزن به عضو طبیعی بدن که قبلا” جراحی و برداشته شده خیلی نزدیک است . در صورت عدم استفاده از پروتز سینه در افرادی که قبلا" عضو سینه خود را جراحی و برداشته اند در دراز مدت می توانند تاثیرات خفیفی را در انحرافات ستون فقرات ایجاد نماید. پروتز سیلیکونی که در داخل بدن توسط جراحان ، جاسازی و قرار داده شده است هرچند سال یک بارحدود ده تا پانزده سال بسته به کیفیت و نوع پروتزباید تعویض گردد ودرصورت عدم تعویض آن احتمال بروز سرطان را افزایش میدهد زیرا پس از آن زمان پروتز فاسد می گردد

پروتزهای سینه خارجی که در داخل لباس قرار گرفته و استفاده می گردد به دلیل داشتن یک پوشش نایلونی بسیار راحت تمیزمی گردند و در صورتی که هر بار بخواهیم آنرا تمیز نمائیم می توانیم با یک دستمال که معمولا" در هنگام خرید در داخل جعبه پروتز قرار دارد ، پروتز را تمیزودر صورتی که بیمار زیاد عرق می کند می توانیم پس از تمیز کردن آن با الکل طبی آنرا ضد عفونی نیز نمائیم و دوباره پروتز سینه را در داخل لباس قرار دهیم . بر خلاف پروتزهای خارجی، پروتزهای داخلی را به راحتی نمیتوان تعویض نمود و تعویض آن نیاز به خرید یک پروتز جدید با قیمت بالاتر و هزینه های بیمارستانی و اتاق عمل وهزینه مربوط به جراح می باشد ولی پروتزهای خارجی را میتوان با هزینه و بودجه بسیار کمتر خریداری وبراحتی تعویض کرده و نیازی به اتاق عمل و حضور پزشک معالج نیست . عمر مفید پروتزها ی خارجی دو تا سه سال بسته به نوع ، مارک و کیفیت آن می باشد . منظور از پروتزهای خارجی اینست که اینها در خارج از بدن و درون لباس قرارداده می شود.

 

 

 

 

 

 

 

18/8/93





:: بازدید از این مطلب : 477
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آذر 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: